Škoda 1000MB/1100MB
Tento vůz se představil v roce 1964.Výroba tohoto vozu probíhala v letech 1964-1969.V 50.letech 20.století se rozhodlo že mový automobil bude mít koncepci "vše vzadu".Avšak sériově vyráběný automobil-Škoda 1000MB byla představena až v 60.letech 20.století.K vyrábě ¨ní takového vozu musely být nutně rozšířeny výrobní prostory a tak se Škoda 1000MB vyráběla v "novém závodě". Koncepce vše vzadu znamenalo motor vzadu a pohon zadních kol,namísto doposud používané klasické koncepci-motor vpředu a pohon zadních kol.Typ 1100MB měl narozdíl od typu 1000MB silnějí motor.Vyrábělo se také provedení 1000MBG se silnějším motorem než měla Škoda 1000MB a 2karburátory.
A ty ostatní.......
Škoda 1000MBX/1100MBX
Tento vůz se představil v roce 1966.Výroba tohoto vozu probíhala v letech 1966-1969.Škoda 1000MBX/1100MBX byla odvozená od Škody 1000MB/1100MB.Varianta MBX byla málo známá protože se vyrobilo jen 2517 kusů a z toho několik kusů bylo na export.Technické údaje byly shodné s variantou 1000MBG a 1100 MB.
Technické údaje:
Typ | 1000MB | 1000MBG | 1100MB |
Motor | 4dobý,zážový | 4dobý,zážehový | 4dobý,zážehový |
Počet válců | 4 | 4 | 4 |
Objem | 988cm3 | 988cm3 | 1107cm3 |
Maximální rychlost | 120KM/h | 130KM/h | 127KM/h |
Převodovka | 4.stupňová, | dopředné stupně se | zajištěnou synchronizací |
Spojka | Suchá, | jednokotoučová | |
Karoserie | 4.dveřová, | 2.-5.místný | sedan |
Embí
(Majkl, 29. 11. 2007 21:32)